بازاریابی و فروش

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست؟
نوشته‌ی فاطمه

یکی از بهترین ابزار های افزایش بازدید یک وبسایت اینترنتی، تبلیغات کلیکی ( Pay Per Click ) که به اختصار به آن PPC گفته میشود ، می باشد . تبلیغات کلیکی نام خانواده بزرگی از تبلیغات اینترنتی بوده و همانطور که از نام آن پیداست، به ازای هر کلیک پولی پرداخت می شود . به این صورت که شما با یک سایت تبلیغاتی قرار داد می بندید و مبلغی مشخص را به ازای تعداد کلیک مورد نظر پرداخت می کنید . حال به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغات شما می کند و از آن طریق وارد وب سایت شما می شود ، مقداری از مبلغ پرداخته کم می شود . در ادامه قصد داریم به معرفی معروف ترین روش های تبلیغات کلیکی بپردازیم.

اگر شما نیز به تازگی یک وب سایت مرتبط با کسب و کارتان راه اندازی کرده اید ، متوجه این خواهید شد که درصد بسیار کمی از کاربران اینترنتی از آن بازدید می نمایند . این اتفاق کاملا طبیعی بوده و دلیل آن ناشناخته بودن وب سایت شما نزد کاربران می باشد. (روش‌های شناخته شدن کسب‌کارهای کوچک در فضای اینترنت را بخوانید) همچنین این نکته را نیز در نظر بگیریم که هزاران وب سایت در کشور ایران فعالیت می کنند و بدیهی است که هر کاربر اینترنت نمی تواند با همه آن ها آشنایی داشته باشد ، بنابر این باید از روش هایی استفاده کنیم تا کاربران با وب سایت جدید ما آشنایی پیدا کنند و به طور مرتبط از آن بازدید نمایند .

انواع روش‌های تبلیغات کلیکی

تمامی روش های تبلیغات کلیکی دارای ماهیت یکسانی بوده و با کلیک بر روی تبلیغات مرتبط با وب سایت شما ، از شما مبلغی دریافت می شود . معروف ترین این روش ها در ادامه ذکر شده است .

۱ –تبلیغات کلیکی بنری ( Banner PPC Ads )
۲ –تبلیغات کلیکی درون برنامه ای ( In Application PPC Ads )
۳ –تبلیغات کلیکی درون موتور های جستجو ( Search Engine Result Page Ads )
۴ – تبلیغات کلیکی ویدیویی ( Video PPC Ads )

جزئیات بیشتر و تعاریف انواع تبلیغات کلیکی را در مقاله‌ی آشنایی با تبلیغات کلیکی و روش های آن در وبلاگ کاموا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه