بازاریابی و فروش

شبکه‌های اجتماعی و ارائه‌ی خدمات به مشتریان

شبکه‌های اجتماعی و ارائه‌ی خدمات به مشتریان
نوشته‌ی فاطمه

امروزه مردم بخش بزرگی از زمان خود را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می دهند و از این رو بسیاری از برند ها از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک بستر بسیار مناسب برای ارتباط با مشتریان و حل مشکلات آن ها استفاده می کنند .

۱. مخاطبتان وقتش را در کدام شبکه اجتماعی می‌گذراند؟

در ایران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده اند و در صورتی که کسب و کار شما مربوط به داخل کشور و مشتریان شما مردم عادی می باشند ، لازم به استفاده از شبکه های دیگر نمی باشد.

۲. mention ها را دنبال کنید

بسیاری از افراد ممکن است برند شما را Mention کرده و در مورد آن صحبت کرده باشند که در این صورت با دنبال کردن آن ها ، می توانید در زمانی مناسب ، پاسخی مناسب به سوالات آن ها بدهید.

۳. سریعا به کاربرها پاسخ دهید

تحقیقات نشان داده است که ۴۲ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی این انتظار را از یک برند دارند که پاسخ سوال آن ها در بازه زمانی ۶۰ دقیقه ای داده شود . بنابر ای سعی کنید فعالیت خود را در چنین بستری افزایش داده و به سرعت به مشتریان خود پاسخگو باشید.

۴. همه چیز را عمومی نگویید

در برخی موارد ممکن است سوالات مربوط به سفارشات آن ها باشد که پاسخ به آن می تواند باعث درز برخی اطلاعات شخصی مشتریان شود که بهتر است در چنین مواردی ، پاسخ آن ها را به صورت خصوصی ارسال نمایید.

۵. برخی مواقع نباید پاسخ دهید

یکی از آفت های شبکه های اجتماعی ، پیام های اسپم و نا مربوط است که توسط افراد مشتری نما ارسال می گردند و در بهترین حالت نباید پاسخ آن ها را بدهید.

۶. با مخاطب شوخی کنید و صمیمانه برخورد کنید

سعی کنید در پاسخ های خود از شوخ طبعی استفاده نمایید اما برای آن حدی تایین کنید . همچنین تا حدودی شخصیت خود را نیز به نمایش بگذارید تا کاربران بتوانند به راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند.

 

مقاله‌ی کامل ارائه بهترین خدمات به مشتریان در شبکه‌های اجتماعی را در وبلاگ کاموا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه