بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

چگونه اولین محصول فروشگاهم را پیدا کنم؟

چگونه اولین محصول فروشگاهم را پیدا کنم؟
نوشته‌ی فاطمه

پیدا کردن ایده هایی برای انتخاب محصول می تواند دشوار باشد و اغلب این حس را دارید که همه محصول ها پیش از شما انتخاب شده است. نیازی به گفتن نیست که این روزها رقبای آنلاین بی شماری خواهید داشت. مشتری ها فقط یک کلیک با غول های آنلاینی مثل دیجی کالا فاصله دارند و به نظر می رسد جلو زدن از آنها در موتورهای جستجو غیر ممکن است.

 درد مشتری را شناسایی کنید برای رفع آن محصول ارائه کنید.

حل مشکل و درد مشتری همیشه یکی از بهترین راه های داشتن فروش است. اگر سردرد کسی را اذیت نمی کرد مسکن ها هم فروشی نداشتند. درد و مشکل مشتری لزوما فیزیکی نیست، بلکه ممکن است بخاطر یک تجربه بد و نا امید کننده باشد.

 عشق و علاقه مشتری را شناسایی کنید.

توجه و تامین عشق و علاقه مشتری می تواند به خوبی تسکین درد مشتری و شاید بهتر از آن باشد. اغلب وقتی مشتری عاشق چیزی باشد برای آن پول بیشتری خرج می کند. گلفباز ها برای اینکه حاضرند هزاران دلار خرج کنند تا تعداد ضربات خود را حتی یک ضربه کمتر کنند معروف هستند. از آنجایی که این مشتری ها در حوزه مورد علاقه خود بسیار فعالند، امکان تعامل عمیق و وفاداری مشتری‌ها به برند شما نیز بیشتر خواهد بود.

عشق و علاقه خود را دنبال کنید.

بعضی افراد انتخاب یک بازار خاص بر اساس عشق و علاقه شخصی را یک توصیه مصیبت بار می دانند اما این مساله همیشه هم صادق نیست و ثابت شده گاهی نیز می تواند بسیار سود آور باشد. ایجاد یک فروشگاه آنلاین یک کار بسیار دشوار است و شما احتمالا در مسیر سفرتان با تعدادی دست انداز نیز مواجه خواهید شد. برای بعضی افراد اشتیاق ایجاد یک کسب و کار می تواند تنها انگیزه لازم برای شروع باشد اما برای بعضی دیگر لازم است به چیزی که می فروشند یا حوزه ای که می خواهند کار کنند نیز عشق بورزند. تداوم این شور و انگیزه برای ایجاد و اجرای کسب و کار در زمان های سخت حیاتی است.

 به دنبال شکاف های درون بازار باشید.

یافتن شکاف های درون بازار به معنی یافتن یک صنعت، بازار یا محصول خاص و شناسایی مشکل یا ضعف هایی است که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد. چه کاری را می توانید متفاوت یا بهتر از هرکس دیگری (که هم اکنون درحال انجام آن است) انجام دهید؟ یک خلا یا شکاف می تواند به شکل یک ویژگی بهبود یافته از یک محصول، یک بازار به خوبی شناخته نشده توسط رقبا یا حتی در قابلیت های بازاریابی شما باشد.

مقاله‌ی کامل را در وبلاگ کاموا با موضوع ۸ استراتژی برای پیدا کردن اولین محصول بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه