بازاریابی و فروش

چرا برخی کسب‌وکارهای کوچک در بازاریابی اینترنتی شکست می‌خورند؟

چرا کسب‌وکارهای کوچک در بازاریابی اینترنتی شکست می‌خورند؟
نوشته‌ی فاطمه

کسب‌و‌کار های کوچک به دلیل عدم استفاده از یک کارشناس بازاریابی اینترنتی ، مشکلاتی به وجود می آید که صاحبان این کسب‌و‌کار ها متوجه می شوند که به نقطه مورد نظر نرسیده اند و به نوعی بخشی از زمان و سرمایه آن ها از بین رفته است . شاید دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی ، اشتباهاتی باشد که در این فرایند اتفاق افتاده است

خسیس بودن

شاید فکر کنید که استفاده از خدمات رایگان به مشتریان نمی تواند کمکی به فرایند بازاریابی اینترنتی کند اما سخت در اشتباه هستید . به طور معمول ارائه خدمات ارزشمند به مخاطبین مانند منابع رایگان و سرویس های مکمل یکی از سریع ترین روش ها برای جذب مخاطب ، دریافت آدرس ایمیل و مشخصات آن ها برای تهیه یک لیست ایمیل می باشد .

برای مثال برخی از فروشگاه های اینترنتی ، با ارائه خدمات ارسال رایگان و یا پس گرفتن کالا در مدت زمان مشخص می توانند اعضای بیشتری دریافت نمایند . پس خساست را کنار بگذارید و این نکته را در نظر بگیرید که بخش قابل توجهی از این هزینه ها می تواند به حساب شما برگردد .

انتشار پست در وبلاگ و عدم ترویج آن

انتشار محتوای تازه و کاربردی در وبلاگ می تواند ایده ای خوب در بازاریابی اینترنتی باشد اما مهم تر از آن ترویج پست های منتشر شده ، در فضای اینترنت به ویژه شبکه های اجتماعی است . همچنین ارسال آخرین پست ها توسط ایمیل نیز می تواند مخاطبین را به وبلاگ شما هدایت کند . روش های زیر برای ترویج پست ها تولید شده بسیار مناسب اند :

– ارسال پست به ایمیل مخاطبین
– ترویج پست ها از طریق شبکه های اجتماعی
– ارائه لینک های مناسب در پست ها به وبلاگ خود
– ساخت المان های گرافیکی مرتبط با پست منتشر شده برای جذب بیشتر کاربران
– صدا زدن برند هایی که از آن ها در پست خود نام برده اید به امید آن که آن ها نیز این مقاله را با کاربران خود به اشتراک بگذارند

همچنین مطمعا شوید که مخاطبین شما می توانند به راحتی پست های شما را با یکدیگر به اشتراک بگذارند که برای این کار می توانید از کلید و لینک های اشتراک گذاری استفاده کنید .

استفاده از پکیج های تبلیغات کلیکی ضعیف برای بازاریابی اینترنتی

یکی از بهترین ترفند های بازاریابی اینترنتی ، استفاده از تبلیغات کلیکی است که برای آشنایی بیشتر با آن ها می توانید به مقاله تبلیغات کلیکی چیست مراجعه نمایید . با استفاده از تبلیغات کلیکی ، بازدید از سایت شما بالا می رود و در نتیجه فروش شما نیز افزایش پیدا می کند .

اما مهم تر از خود تبلیغات کلیکی ، استفاده از یک پلن مناسب برای این کار است تا مشخص شود این تبلیغات در چه سایت هایی ، چه زمان هایی و در چه مناطقی صورت می گیرد . بدون شک با استفاده از یک پلن تبلیغات کلیکی هوشمند ، می توان از عملکرد بهتری در بازاریابی اینترنتی بهره مند شوید . در ایران نیز پلن های تبلیغات کلیکی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد که از معروف ترین آن ها می توان به شرکت ANetwork اشاره نمود.

ادامه‌ی مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه