بازاریابی و فروش

ترفندهای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

ترفندهای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
نوشته‌ی فاطمه

اینترنت و رفتار خرید مشتریان به اندازه‌ای تغییر کرده است که ابتدا همه چیز را از میوه تا تلویزیون اول مقایسه میکنند و سپس تصمیم به خرید میگیرند. افزایش درخواست و نیاز به خرید اینترنتی به اندازه‌ای بوده که موفقیت شرکت‌هایی بزرگی مانند دیجی‌کالا یا فروشگاه‌های اینرتنتیکوچک‌تر را به همراه داشته است. اما مهم است که به خاطر داشته باشید افزایش فروش لزوما به معنای افزایش هزینه‌های کسب‌و‌کار اینترنتی نیست و با تغییرات کوچک و ساده هم میتوان این افزایش فروش را تجربه کرد.

 

۱ـ استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که میخواهند طراحی و پیاده‌سازی یک فروشگاه اینترنتی خوب است. پیداکردن افراد مناسب برای پیاده‌سازی سیستم یا انتخاب از میان سرویس‌های موجود یک پروسه‌ی سخت و زمان‌بر است. بماند که افرادی هم هستند که ترجیح میدهند چرخ از ابتدا اختراع کنند پس تصمیم به پیاده‌سازی همه‌چیز از صفر میگیرند و همین باعث میشود چندین ماه عقب بیوفتند و هزینه‌های سنگینی در ابتدای راه کسب‌و‌کار اینترنتی خود متحمل شوند.

۲ـ ارائه‌ی محصول رایگان برای افزایش فروش

همه‌ی ما از چیزهای رایگان لذت میبریم٬ حتما شده به هایپرمارکت‌ها بروید و صف آدم‌هایی را ببینید که برای نمونه‌ی رایگان صف کشیده‌اند. این ویژگی خاص ایران یا کشور خاصی نیست هرکسی در هرجای دنیا از این که هدیه یا یک چیز رایگان دریافت کند لذت میبرد. یکی از استراتژی‌های ساده اما موثر بر افزایش فروش که میتوانید در فروشگاه خود پیاده کنید محصول رایگان است.

اگر فروشگاه محصولات فیزیکی دارید٬ میتوانید با خرید هر محصول یک مصحول رایگان هم خودتان قرار دهید. اگر فروشگاه محصولات دیجیتال دارید با هر دانلود میتوانید یک فایل رایگان دیگر هم در اختیار کاربران قرار دهید.

به‌خاطر داشته باشید ارزش مادی محصول رایگان بسیار کم‌اهمیت‌تر از ارزش معنوی آن است.

۳ـ همکاری تجاری

شاید بزرگترین مشکل کسب‌وکارهای نوپا عدم توانایی پرداخت هزینه‌های زیاد برای بازاریابی باشد. این کسب‌وکارها برای هر هزارتومانی که هزینه میکنند برنامه دارند و تبلیغات زیاد و پرهزینه یعنی کم‌تر شدن بودجه ی بخش‌های دیگری که شاید اولویت بالاتری داشته باشند. یک راه‌حل برای این مشکل همکاری تجاری است.

در همکاری تجاری شما از پتانسیل دوستان و همکاران خود استفاده میکتید و در کنار آنها محصول خود را تبلیغ میکنید. یک‌نمونه از همکاری تجاری٬ همکاری بین دیجی‌کالا و دن‌اکسیر است که در بسته‌های ارسال شده توسط دیجی‌کالا آدامس‌های خود را قرار میدهد.

ادامه‌ی مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه