تجارت الکترونیک

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی موفق
نوشته‌ی فاطمه

اگر میخواهید فروشگاه اینترنتی خود را به کسب‌وکاری بزرگ تبدیل کنید٬ تنها مانع سر راه خود شما هستید. پتانسیل زیادی در بازار ایران وجود دارد که هنوز استفاده نشده٬ تنها کاری که باید انجام دهید آن است که زمان و حوصله کافی را برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود صرف کنید.

و اما ۵ رمز موفقیت در راه اندازی فروشگاه‌ اینترنتی :

۱- با مشتری‌های خود آشنا شوید

در هر کلاس کسب‌وکاری که شرکت کنید٬ اولین چیزی که از شما میخواهند و آموزش میدهند شناسایی مشتریان است. مشتریان خود را دقیقا بشناسید و پیدا کنید که از چه کانال‌هایی میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. بسیاری از مدیران این قدم را جدی نمی‌گیرند و در نهایت وقت و هزینه‌ی زیادی را صرف بازاریابی برای گروه افرادی میکنند که اصلا تبدیل به مشتریان آنها نخواهند شد.

اگر بتوانید مشتریان را شناسایی کنید٬ میتوانید متوجه شوید هر هزار تومانی که هزینه میکنید در چه کانالی چقدر سود و بازگشت هزینه – ROI – دارند و در نهایت میتوانید با برنامه‌ریزی صحیح تعداد Leadها را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش دهید.

۲- اجازه دهید مشتریان٬ نماینده برند باشند

هیچ‌چیز به اندازه‌ی داشتن یک لیست از مشتریان که هر لحظه حاضر هستند به خوبی کار شما شهادت دهند نیست. با جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد مشتریان راضی و قراردادن نظرات و بررسی‌های آنها در فروشگاه اینترنتی میتوانید بسیار راحت بازدیدکننده‌ها را تبدیل به مشتریان همیشگی خود کنید.

مهم‌ترین و موثرترین نصیحتی که میتوان به هر فروشگاهی کرد این است که اجازه دهید مشتریان٬ نمایندگان برند شما باشند.

میتوانید برای دوستان از موفقیت‌های خود تعریف کنید٬ میتوانید پیش همه از خودتان تعریف کنید اما در نهایت آن چیزی که مهم است نظراتی است که مشتریان در مورد شما میدهند. مشتریان بهترین و ارزشمندترین دارایی‌های شما هستند٬ یادبگیرید که از این دارایی‌ها به درستی استفاده کنید.

۳- مشکلات را از صفحه‌ی Checkout فروشگاه اینترنتی حذف کنید

اگر میخواهید محصولات بیشتری بفروشید٬ باید مطمئن شوید مشتریان از پروسه خرید شما خسته نمیشوند٬ سبد خرید خود را رها نمیکنند و به فروشگاه‌های اینترنتی دیگر بروند تا محصول مورد انتظار خود را بخرند.

مشکلاتی که در صفحه‌ی Checkout ایجاد میشود مخصوصا در زمانه‌ای که موبایل‌ها شدیدا در حال حکمرانی هستند میتواند خیلی راحت کل کسب‌وکار شما را نابود کند. صفحه‌ی Checkout باید ساده طراحی شده باشد و در با چند کلیک به راحتی بتوان به آن صفحه رسید و به درگاه بانکی منتقل شد. تعدادی از کارهایی که میتوانید انجام دهید:

  • حدف ثبت نام اجباری
  • کاهش تعداد صفحاتی که کاربر باید مراجعه کند
  • مطمئن شوید که روش پیشنهادی ارسال ارزان‌ترین است٬ مگر این که روش گران‌تر سریع‌تر باشد.
  • از فرم‌ها تا جایی که میتوانید استفاد نکنید و اگر هم میکنید از ویژگی Auto Fill استفاده کنید.
  • اطلاعات ارسال و کاربری را تا زمانی که به حریم خصوصی کاربران صدمه وارد نمیکند نگه دارید.
  • چندین روش پرداخت را برای مشتریان ارائه کنید.

ادامه‌ی مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه