بازاریابی و فروش

کلیشه‌های بازاریابی اینترنتی

کلیشه‌های بازاریابی اینترنتی
نوشته‌ی فاطمه

بازاریابی اینترنتی یکی از مهم ترین ارکان فروش می باشد که تمامی کسب و کار ها چه کوچک و چه بزرگ از آن استفاده می کنند . امروزه با وجود اینترنت بحث فروش اینترنتی نیز بسیار رونق گرفته و حال وقت آن است که صاحبان کسب و کار ها به بازاریابی در فضای مجازی یا همان بازاریابی اینترنتی روی بیاورند . با استفاده از این مدل بازاریابی ، بازدید از فروشگاه اینترنتی شما افزایش می یابد و در نتیجه می توان گفت فروش شما نیز افزایش پیدا می کند . اما برخلاف روش های پیشنهادی برای بازاریابی اینترنتی ، کلیشه هایی نیز وجود دارد که برای دستیابی به نتیجه بهتر باید از آن ها دوری کنیم . در ادامه قصد داریم به ۵ کلیشه در بازاریابی اینترنتی اشاره کنیم که نه‌تنها باعث افزایش بازدید از فروشگاه اینترنتی شما نمی‌شود بلکه ممکن است تاثیر منفی بر فروش شما نیز ایجاد کند.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

همانطور که در مقاله ۱۴ تصور غلط در مورد سئو نیز گفته شد ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی علاوه بر مشکلاتی که برای مخاطب شما به وجود می آورد ، می تواند موجب کاهش رتبه سایت شما شود . امروزه موتور های جستجو ، بسیار هوشمندتر از سابق شده اند و تا حدودی می توانند این تکنیک را شناسایی و در نتیجه سایت شما را جریمه کنند . بنابر این از کلمات کلیدی ، به جا و متناسب با متن استفاده نمایید .

استفاده از ستاره و کاربر های تقلبی

بدون شک تعداد کاربران شبکه اجتماعی یک کسب و کار و یا امتیاز یک برند در سایت های امتیاز دهی ، می تواند نشانگر اعتبار و کیفیت باشد اما بسیاری در این راه تلاش می کنند تا با استفاده از نظرات و امتیازات تقلبی ، استفاده از اعضای تقلبی در شبکه های اجتماعی ، اعتبار خود را افزایش دهند که این کار نتنها باعث افزایش اعتبار نمی شود ، بلکه در صورت آشکار شدن ، موجب رسوایی زیادی می شود . همچنین این آمار های غلط می تواند فیدبک های اشتباهی را به خود صاحبان کسب و کار بدهد .

استفاده از چندین سایت برای بازاریابی اینترنتی

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از کسب و کار های کوچک ، به جای یک سایت از چند سایت متفاوت استفاده می کنند تا علاوه بر کسب نتایج بهتر در موتور های جستجو ، درصد بیشتری از بازار را به خود احتصاص دهند اما متاسفانه این روش ، کارا نبوده و می تواند موجب کند شدن رشد کسب و کار شما شود . بدون شک زمان و هزینه خرج شده برای راه اندازی این سایت ها ، اگر بر روی یک سایت گذاشته شود ، علاوه بر کسب نتایج بهتر در موتور های جستجو موجب صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی نیز می شود . برای همین توصیه می شود تا از یک سایت برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمایید .

 

مقاله‌ی کامل را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه