تفاوت عمدهای که فروش اینترنتی با روش فروش کلاسیک دارد این است که زمانی که در فروشگاه اینترنتی خود محصولات را میفروشید دیگر محدود به مشتریان همیشگی و اطرافیان نیستید بلکه خیلی راحت مشتریان جدید پیدا میکنید. با فروشگاه اینترنتی شما این شانس را دارید که محصولات خود را به هرکسی در هرگوشهی جهان نشان داده و آنها را ترغیب کنید تا از شما خرید کنند.
نکات گفته شده میتواند دلایل کافیای باشد که همین امروز فروشگاه اینترنتی خود را راهاندازی کنید. اما نباید فراموش کرد که اضافه کردن محصول به فروشگاه دلیل کافیای برای فروش و کسب سود نیست. هر فروشگاه اینترنتی باید ۴ ویژگی یا حداقل را رعایت کند تا بتواند به فروش و سود برسد.
۱- توضیح محصول کامل و مستقیم
هر محصولی که قرار است در فروشگاه به فروش برسد باید با توضیحات و معرفی کاملی همراه باشد. توضیحات محصول دو هدف اصلی دارند:
- محصول را معرفی کرده و امکانات آن را توضیح میدهند و در نتیجه به مشتری کمک میکند تصمیم بهتری در زمان خرید محصول بگیرد
- به موتورهای جستجو – سئو – کمک میکنند تا متوجه شوند چه محصولی میفروشید در نتیجه کاربرانی هدفمند که قصد خرید محصولات شما را دارند به فروشگاهتان هدایت کنند.
برای این که توضیحات محصول خوبی داشته باشید چند اصل کلی را در ذهن داشته باشید:
صحبت کنید: توضیحات محصول را با بیانی بنویسید که انگار مشتری روبهروی شماست و دارید نکات مثبت و منفی آن را توضیح میدهید. از کلماتی مانند “شما” و “ما” استفاده کنید.
امکانات را لیست کنید: به خاطر داشته باشید که تمام امکانات و ویژگیهای محصول را در توضیح بنویسید.
تاثیرات امکانات را توضیح دهید: نوشتن لیستی از امکانات کافی نیست٬ بلکه باید توضیح دهید که هر امکان چگونه میتواند به مشتریان کمک کند و بر زندگی آنها تاثیر مثبتی بگذارد.
ادامه مقاله را اینجا بخوانید.