بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

مدیریت کسب‌وکار از منزل

مدیریت کسب‌وکار از منزل
نوشته‌ی فاطمه

در عصر تکنولوژی و اطلاعات٬ ماهیت و ویژگی‌های کسب‌وکار ها بسیار تغییر کرده است. در کشوری رفتار میکنیم که ضریب نفوذ موبایل ۱۰۱٪ است٬ فکر نمیکنید زمان آن رسیده است که شیوه‌های قدیمی را کنار گذاشته و به شیوه‌ای جدید کسب‌وکار خود را راه اندازی و مدیریت کنید؟ اگر شما هم مثل ما فکر میکنید روش‌های قدیمی دیگر کارآیی ندارند٬ این مجموعه مقالات مخصوص شما است.

در این مقاله میخواهم ۵ نکته برای بهبود کارآیی در زمان کار در خانه را به شما یادآوری کنم.

۱- انگیزه خود را افزایش دهید

یکی از خوبی‌های کار کردن در محیط کاری (دفتر) این است که با حضور در کنار باقی دوستان و همکاران انگیزه‌ی شما هم برای انجام کار افزایش پیدا خواهد کرد٬ و این یکی از چالش‌های اصلی کار کردن در خانه است.

از روز اول که کار خود را ار خانه یا به طور کلی محیطی جز دفتر کاری شروع میکنید به دنبال انگیزه و روش‌های برانگیختن انگیزه‌ی خود باشید. به یاد داشته باشید اگر میخواهید از اتاقتان کسب‌وکارتان را مدیریت کنید٬ باید انگیزه‌ی مورد نیاز انتظار را پیدا کنید و بدون این که کسی به شما بگوید کار خود را انجام دهید.

۲- منظم باشید

یکی از خوبی‌های کار کردن در خارج از محیط دفتر این است که از مشکلات و دغدغه‌ها دور خواهید بود اما این باعث نمی‌شود مشکلات دیگر حواس شما را از کار پرت نکنند. این مشکل برای افرادی که از خانه‌شان کار میکنند بیشتر است. برای همین مهم است که منظم باشید٬ به اندازه‌ی کاقی بخوابید و همچنین برای کارهای خود تاریخ شروع و پایان تعریف کنید تا بتوانید در تاریخ‌های مشخصی خروجی خود را اندازه گیری کنید.

۳- مسئولیت پذیر باشید

اگر کسب‌وکار خود را از خانه مدیریت میکنید٬ زمان این را نخواهید داشت که صبح تا شب به دنبال نیروهای خود باشید٬ پس نیاز دارید هم خود و هم نیرویتان مسئولیت پذیر باشید. بسیار مهم است که تمام افراد شرکت در ساعات کاری از طریق ایمیل یا سرویس‌های چت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دسترس باشند.

مقاله کامل را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه