بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

روش‌های موفقیت کسب‌وکارهای کلاسیک در دنیای دیجیتال

روش‌های موفقیت کسب‌وکارهای کلاسیک در دنیای دیجیتال
نوشته‌ی فاطمه

هرچقدر که ابزارهای دیجیتال بیشتر با زندگی ما آمیخته می‌شوند، فروشندگان باهوش کسب‌وکارهای کلاسیک نیز بیشتر درمی‌یابند که چگونه از این موقعیت در جهت رسیدن به اهداف خود حداکثر بهره را ببرند. فروشنده آینده نگر باید به دنبال آن باشد که چگونه ابزارهای دیجیتال مثل موبایل و ویدئو را با فروش، بازاریابی و ارائه خدمات به مشتریان درآمیزد. در این مقاله می‌خواهیم چند روش کاربردی که کسب‌وکارتان را با پیشرفت دنیای دیجیتال هماهنگ می‌کند معرفی کنیم.

۱. مشتری‌ها با اطلاعات کامل خرید می‌کنند، شما منبع این اطلاعات باشید

 

امروزه مشتری‌ها برای هر خریدی که انجام می‌دهند اطلاعات کافی را ازطریق جست‌و‌جو در وب و مقایسه محصولات و سرویس‌های مختلف کسب می‌کنند و چه بهتر که این اطلاعات را از طریق شما دریافت کنند. در این بازار رقابتی فروشنده‌ای برنده است که دقیقا زمانی که مشتری در حال بررسی است حضور داشته باشد. فروشندگان زیرک می‌توانند با استفاده از ابزارهای دیجیتال و حضور در فضای وب، تولید محتوای کاربردی و متناسب با محصولات و خدماتشان فاصله‌ی بین مشتریان مطلع و فروشنده‎ها را پر کنند.

۲. نیازها و علایق مشتری‌ها را بشناسید و بهترین پیشنهاد را به آنها ارائه دهید

 

در دنیای ارتباطات هر دستگاه الکترونیکی مانند کامپیوتر، موبایل، تبلت که مورد استفاده مردم است، وسیله‌ایست برای شناخت مشتری‌ها، نیازها وعلایق آنها. از این طریق می‌توانید بفهمید هر شخص در زمان و مکان مشخص دقیقا به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی را ارزشمند و با اهمیت می‌داند . با توجه به این اطلاعات و اینکه چه زمانی، کجا و از چه طریقی به سایت شما رسیده‌اند بهترین پیشنهاد وپاسخ را به آنها ارائه دهید.

یکی از برتری‌های تجارت الکترونیک نسبت به کسب‌وکارهای کلاسیک این است که اطلاعات مربوط به مشتریان را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهد. با جمع‌آوری و استفاده از این اطلاعات می‌توانید بازاریابی و ارائه خدمات را برای هر مشتری شخصی‌سازی کنید.

ادامه مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه

یک دیدگاه