بازاریابی و فروش

چگونه کسب‌و‌کارتان را در اینترنت معرفی کنید؟

چگونه کسب‌و‌کارتان را در اینترنت معرفی کنید
نوشته‌ی فاطمه

کسب محبوبیت و شناخته شدن در اینترنت نیازی ضروری برای بقای کسب و کارها در عصر دیجیتال است. با این حال این موضوع همچنان برای بسیاری از کسب و کار‌ها چالشی بزرگ محسوب می‌شود. در این مقاله چند راه‌کار ساده و کاربردی برای شناخته شدن کسب و کارتان در اینترنت را می‌خوانید.

۱. در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید ولی از آنها فقط برای فروش استفاده نکنید

 

به کمک شبکه‌های اجتماعی میتوانید به مشتری‌های جدید دسترسی پیدا کنید، پاسخگوی مشتری‌های فعلی باشید و برای هر کسی که در زمینه کاری شما سوالی دارد منبع اطلاعات باشید.

بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند ولی حتما به این معنی نیست که این کار را به درستی انجام می‌دهند. دقیقا مثل کسی که دائما در مورد خودش حرف می‌زند، شرکتی هم که فقط در حال فروش روی شبکه‌های اجتماعی است مخاطب را خسته می‌کند. از همه پست‌ها برای فروش محصول یا سرویستان استفاده نکنید. مطالب جالبی که با مجموعه و کار شما مرتبط هستند و یا پست‌هایی شخصی مثل اتفاقات جالب محیط کارتان را نیز منتشر کنید.

 

۲.وبسایت حرفه‌ای بسازید

 

وقتی کاربران می‌خواهند در مورد کسب و کارتان بیشتر بدانند به صورت آنلاین جست‌وجو می‌کنند و اینجا دقیقا جایی است که باید ظاهری حرفه‌ای از خودتان و کسب و کارتان به نمایش بگذارید. فونت مناسب، تصاویر مرتبط و تاثیرگذار، محتوای ارزشمند و قابلیت نمایش در موبایل و تبلت از جمله نکات مهمی است که باید به آنها توجه کنید.

ممکن است کسب و کارتان کوچک باشد اما می‌توانید وبسایتی داشته باشید که تاثیر بزرگی روی مخاطبتان داشته باشد. محتوای خوب باعث جذب بازدید کننده‌،  مطلع کردن مشتری‌ها و در نتیجه حضور در صفحات ابتدایی نتایج موتورهای جست‌وجو٬ میشود. به یاد داشته باشید فقط برای ربات‌ها محتوا ننویسید. مطالبی را بنوسید که مخاطبتان به دنبال آن است.

علاوه بر این مطمئن شوید که آدرس ایمیلتان هم حرفه‌ای به نظر بیاید. کسب و کارهای بزرگ و معتبر اصولا از سرویس‌های ایمیل رایگان استفاده نمی‌کنند. روی دامنه سایت شخصیتان سرویس ایمیل داشته باشید و با این کار اعتبار بیشتری کسب کنید.

مقاله کامل را اینجا بخوانید.

 

درباره نویسنده

فاطمه