بازاریابی و فروش

چند ترفند برای جذب مشتری در برابر رقبا

چند ترفند برای جذب مشتری در برابر رقبا
نوشته‌ی فاطمه

تابه حال از خودتان سوال ‌کرده‌اید که مشتریان چرا باید شما را انتخاب کنند نه رقیبتان؟ اگر برای این سوال بلافاصله پاسخی ندارید لازم است بدانید که مشتریان برای انتخاب شما به دلیل نیاز دارند و باید با نشان دادن تفاوت‌ها و برتری‌ها نسبت به رقیبتان این دلیل را مشخص کنید. در این پست چند راهکار را که کمک می‌کند مشتری در مقابل رقیب شما را انتخاب کند، معرفی میکنیم.

۱. مشخص کنید چه چیزی را فقط شما به طور انحصاری به مشتری ارائه می‌دهید

 

برای اینکه مشتریان دلیلی قانع کننده داشته باشند تا شما را انتخاب کنند باید چیزی بیشتر از این که شما از سایرین بهتر هستید به آنها ارائه دهید. ممکن است واقعا حرفه‌ای‌تر باشید و یا بازگشت سرمایه و سودآوری بیشتر و سریع‌تری داشته باشید اما رقبا هم دقیقا همین را به مشتری می‌گویند و مشتری هم دلیلی ندارد که هیچ کدام از شما را باور کند. به همین دلیل باید پیشنهادهای خاص فروش ارائه دهید که به این معنی است که چیزی را ارائه دهید که رقبا نمی‌دهند.

نیازی نیست که این پیشنهاد‌ها خیلی پیچیده باشند اما باید درست و واقعی باشند و وقتی درباره آنها تصمیم می‌گیرید از عملی بودن آن مطمئن باشید. آیا چنین پیشنهادی دارید؟  اگر نه که باید رقبا و ازهمه مهم‌تر خودتان را آنالیز و بررسی کنید و برای این سوال‌ها پاسخی داشته باشید: چه چیزی باعث می‌شود عالی و برجسته باشید؟ چه چیزی کسب‌و‌کارتان را متفاوت می‌کند؟ چه چیزی را بهتر انجام می‌دهید؟
سرویس خوب و قیمت ارزان پیشنهادهایی خاص و به معنای همه چیز نیستند و در بازار امروزی کسل کننده به نظر می‌آیند، پس عمیق‌تر فکر کنید. ارائه پشتیبانی و خدمات مشتری بی‌نظیر و مشاوره می‌توانند ایده‌های مناسبی باشند. فراموش نکنید این کار علاوه بر اینکه مسیر حرکتتان را هموار و مشخص می‌کند باعث می‌شود که مطمئن شوید مشتری‌های بیشتری به سمتتان می آیند.

مقاله کامل را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه