بازاریابی و فروش

بازاریابی اینترنتی ، نکاتی مهم که هر کارآفرینی باید بداند

بازاریابی اینترنتی ، نکاتی مهم که کارآفرینان باید برای بدانند
نوشته‌ی فاطمه

امروزه اینترنت به محیطی تبدیل شده که بسیاری از آن به عنوان بستری برای معرفی کسب و کار و ترویج و ترقی آن استفاده می کنند . با توجه به اینکه این شبکه جهانی منابع نا محدودی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد ، هر کارآفرینی باید دست از غفلت برداشته و از این فرصت بازاریابی اینترنتی مناسب استفاده می کند تا علاوه بر کاهش هزیه های اضافی ، راندمان کار و فروش محصولات و خدمات خود را نیز افزایش دهد .

در این مقاله قصد داریم تا به ۶ راهکار مهم در بازاریابی اینترنتی بپردازیم که هر کارآفرینی می تواند از آن برای بهبود کسب و کار خود و نیز معرفی برند خود در سطح کشور و جهان بپردازد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این راهکار ها تا چه حد مهم هستند و یا اینکه اصلا برای کسب و کار نو پا نیاز به استفاده از بازاریابی اینترنتی هست ؟ بعد از استفاده از این راهکار ها ، آیا همچنان نیاز به بازاریابی اینترنتی وجود دارد ؟ و …

در ادامه مواردی ذکر شده که می توان از آن ها به عنوان دلایل اصلی استفاده از بازاریابی اینترنتی اشاره نمود :

– انتظار مشتریان 

امروزه مردم از هر برندی انتظار دارند که در فضای اینترنت به خصوص شبکه های اجتماعی فعالیت مناسبی داشته باشد و برای شرکت ها این امر تبدیل به یک عرف شده است که در صورت عدم رعایت آن ها ممکن است اعتبار برند شما نزد آن ها کاهش پیدا کند .

– در دسترس بودن

هر کسب و کاری شامل بخشی تحت عنوان ارتباط با مشتری و پشتیبانی است که بدون شک پاسخگوی سوالات مشتریان ، قبل و بعد از تهیه محصول یا خدمات شما است که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می توانند تا حد زیادی تعامل را با مشتریان افزایش دهند

– به صرفه بودن

شما برای استفاده اینترنت و شبکه های اجتماعی نیازی به پرداخت هزینه نمی باشید و به راحتی می توانید در هزینه های سازمان و شرکت خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید .

– صرفه جویی در زمان

علارقم وقت زیادی که باید برای این راهکار ها صرف کنید ، وقت زیادی از سرو کله زدن با مشتریان به صورت حضوری صرفه جویی می شود.

موارد گفته شده در متن بالا دلایلی قانع کننده برای استفاده از بازاریابی اینترنتی و نیز استفاده از راهکار هایی است که در ادامه متن به آن ها اشاره خواهد شد پس با ما همراه باشید.

۱ – برند سازی شخصی  

۲ – بازاریابی محتوا یا Content Marketing

۳ – بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ( SEO )

۴ – بهینه سازی نرخ تبدیل

۵ – بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی 

۶ – بازاریابی ایمیل

جزئیات مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه