دسته‌بندی نشده

شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی: نکاتی مهم که باید بدانید

نکاتی برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
نوشته‌ی فاطمه

شبکه‌های اجتماعی به یکی از کانال‌های اصلی بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند و برای ماندن در این بازار رقابتی استفاده ار آنها ضروری است. در این مقاله می‌خواهیم نکات مهمی در رابطه با این کانال بازاریابی را توضیح دهیم.

۱- بازاریابی از طریق ویدئو در اوج قرار داد.
۸۳ درصد مدیران بازاریابی گفتند اگر مشکل هزینه و محدودیت زمان نداشتند دوست دارند ویدئو بسازند. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که ۳۰ درصد کارشناس های بازاریابی قصد دارند وقت و انرژی بیشتری روی فیسبوک ویدئو بزارند و ۲۸ درصد قصد دارند یوتیوب را هم به ابزارهای بازاریابی خود اضافه کنند.

۲- فیسبوک هنوز محبوبیت زیادی دارد.
با این که روند محبوبیت فیسبوک میان ایرانیان روبه افول است و کاربری آن برای بازاریابی شدیدا افت کرده، در بقیه دنیا هنوز هم محبوبیت بالایی دارد. ۹۳ درصد مدیران بازاریابی هنوز از فیسبوک و تبلیغات آن استفاده می‌کنند. ۷۳ درصد کارشناس‌های بازاریابی اعتقاد دارند نه تنها فیسبوک افت نکرده،‌ بلکه محبوبیت آن همچنان مثل سابق بالاست.

۳- فقط یکی از هر ۵ برند از شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی استفاده می‌کند

سورپرایز این تحقیق این بود که فقط ۲۱ درصد کسب و کارها از شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی مشتری های خود نیز استفاده می‌کنند.

با بیشتر شدن تعداد مشتری هایی که در شبکه‌های اجتماعی مشکلات خود را بیان می‌کنند، به نظر میرسد فرصت بسیار خوبی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است تا خود را از دیگران متمایز کنند. یک ابزار خوب برای پاسخ به سوالات مشتری‌ها استفاده از Respondاست.

مقاله کامل را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه