بازاریابی و فروش

چگونه به کمک مشتری های حال حاضر فروش را افزایش دهیم؟

چگونه به کمک مشتری های حال حاضر فروش را افزایش دهیم؟
نوشته‌ی فاطمه

چه کار کنیم تا مشتری های فعلی بیشتر خرید کنند ؟ این سوالی است که بسیاری از مدیران فروشگاه‌های اینترنتی با آن روبه‌رو هستند. قطعا راضی کردن مشتریانی که یک بار تجربه خرید از دارند بسیار راحت‌تر از جذب مشتریان جدید و راضی کردن آنها به خرید است.

در این پست ما ۱۰ روش را برای مجاب کردن مشتریان قدیمی به خرید دوباره را توضیح میدهیم

۱- فروش مرتبط یا Cross-selling

یکی از موثرترین روش‌های افزایش فروش٬ ارائه پیشنهادات مرتبط با خرید است. به طور مثال در فروشگاه‌های اینترنتی خودرو٬ کاربران حتما به دنبال محصولات و خدمات مرتبط با خودرو نیز هستند. اگر کاربری قصد خرید ماشین دارد٬ دوست دارد بتواند وسایل شستشو‌ی اختصاصی ماشین نیز خریداری کند. یا اگر موبایل و لوازم الکترونیک میفروشید حداقل انتظار کاربران محصولات مرتبط با این لوازم الکترونیک است.

به خاطر داشته باشید این که محصولات را فقط در فروشگاه خود قرار دهید کافی نیست بلکه باید در هنگام خرید پیشنهادات را به کاربران ارائه کنید. در هنگام بررسی سبدخرید و پیش از ورود به درگاه بانکی تنها چند مورد از زمان‌هایی هستند که شما میتوانید با هوش مصنوعی پیشنهادات مرتبط ارائه کنید. لیست محصولات مرتبط در دیجی‌کالا تنها یک مورد از روش‌های Cross Selling است.

 ۲- بیش‌فروشی یا Up Selling

بیش‌فروشی یا Upselling روشی است که در آن مشتری را راضی میکنید هزینه‌ی بیشتری کرده و محصول گرانتری بخرد. مثلا اگر مشتری میخواهد لپ‌تاپ بخرد شما پیشنهاد ارائه میکنید تا محصولی با قدرت پردازش و رم بالاتر بخرد. اگر مشتری واقعا قصد و انگیزه‌ی خرید داشته باشد پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای محصولی بهتر مشکل بزرگی در ذهنش نیست.

هزینه‌هایی مانند گارانتی بهتر٬ خدمات پشتیبانی بالاتر و کیفیت بهتر نمونه‌هایی از بیش‌فروشی هستند که مشتریان مشکلی با پرداخت آنها ندارند.

ادامه مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

فاطمه