بازاریابی و فروش

کانال‌های بازاریابی اینترنتی برای همه کارآفرینان

کانال‌های بازاریابی اینترنتی برای همه کارآفرینان
نوشته‌ی hadi1

امروزه اینترنت به محیطی تبدیل شده که بسیاری از آن به عنوان بستری برای معرفی کسب و کار و ترویج و ترقی آن استفاده می کنند . با توجه به اینکه این شبکه جهانی منابع نا محدودی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد ، هر کارآفرینی باید دست از غفلت برداشته و از این فرصت بازاریابی اینترنتی مناسب استفاده می کند تا علاوه بر کاهش هزیه های اضافی ، راندمان کار و فروش محصولات و خدمات خود را نیز افزایش دهد .

در این مقاله قصد داریم تا به ۶ راهکار مهم در بازاریابی اینترنتی بپردازیم که هر کارآفرینی می تواند از آن برای بهبود کسب و کار خود و نیز معرفی برند خود در سطح کشور و جهان بپردازد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این راهکار ها تا چه حد مهم هستند و یا اینکه اصلا برای کسب و کار نو پا نیاز به استفاده از بازاریابی اینترنتی هست ؟ بعد از استفاده از این راهکار ها ، آیا همچنان نیاز به بازاریابی اینترنتی وجود دارد ؟ و …

در ادامه مواردی ذکر شده که می توان از آن ها به عنوان دلایل اصلی استفاده از بازاریابی اینترنتی اشاره نمود :

– انتظار مشتریان 

امروزه مردم از هر برندی انتظار دارند که در فضای اینترنت به خصوص شبکه های اجتماعی فعالیت مناسبی داشته باشد و برای شرکت ها این امر تبدیل به یک عرف شده است که در صورت عدم رعایت آن ها ممکن است اعتبار برند شما نزد آن ها کاهش پیدا کند .

– در دسترس بودن

هر کسب و کاری شامل بخشی تحت عنوان ارتباط با مشتری و پشتیبانی است که بدون شک پاسخگوی سوالات مشتریان ، قبل و بعد از تهیه محصول یا خدمات شما است که اینترنت و شبکههای اجتماعی می توانند تا حد زیادی تعامل را با مشتریان افزایش دهند

– به صرفه بودن

شما برای استفاده اینترنت و شبکه های اجتماعی نیازی به پرداخت هزینه نمی باشید و به راحتی می توانید در هزینه های سازمان و شرکت خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید .

– صرفه جویی در زمان

علارقم وقت زیادی که باید برای این راهکار ها صرف کنید ، وقت زیادی از سرو کله زدن با مشتریان به صورت حضوری صرفه جویی می شود.

۱ – برند سازی شخصی  

۲ – بازاریابی محتوا یا Content Marketing

۳ – بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ( SEO )

۴ – بهینه سازی نرخ تبدیل

۵ – بازاریابی در شبکه های اجتماعی 

۶ – بازاریابی ایمیل

جزئیات مقاله را اینجا بخوانید.

درباره نویسنده

hadi1